|
Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2015 |
Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν!Μετά την απαράδεκτη ακύρωση της δημοπράτησης του έργου Πάτρα-Πύργος, μετά από συνεχείς παλινωδίες, ψέματα και εξαπάτηση, μετά από υποσχέσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ, μετά από αδιάκοπες διαμαρτυρίες, πολλαπλές Ερωτήσεις και Επίκαιρες Ερωτήσεις στην Βουλή και πλείστα δημοσιεύματα, έφτασε με καθυστέρηση 9 μηνών ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζηςστον Πύργο για να ανακοινώσει με τοπιο επίσημο ύφος που διαθέτει η Κυβέρνηση της Αριστεράςότι το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος δεν πρόκειται να γίνει ποτέ.
Στη θέση του δημοπρατημένου πριν από ένα χρόνο έργου η Αριστερή κυβέρνηση δημοπρατεί τον αυτοκινητόδρομο…. Πύργος –Δουνέικα, μήκους 8 χιλιομέτρων. Ένας δρόμος που αρκεί δηλαδή για να συνδέσει ούτε τον Πύργο με την Αμαλιάδα!Σε μια εποχή που ο τόπος περισσότερο από κάθε άλλη φοράέχει ανάγκη από έργα υποδομής, ο κ. Σπίρτζηςήρθε θριαμβευτικά να κοροϊδέψει για άλλη μια φορά τους πολίτες της Ηλείας.
Όταν ακύρωνε τον διαγωνισμό δημοπράτησης του έργου τον Μάρτιο του 2015 ο κ. Σπίρτζης με τον τότε πολιτικό του προϊστάμενο κ. Σταθάκη, επικαλούνταν ως λόγους την έλλειψη χρηματοδότησης, τονόρονα μην ανακοινωθεί ο ανάδοχος πριν την έγκριση του έργου από την Ε.Ε. αλλά και την ανάγκη κατάτμησης του έργου προκειμένου να μπορούν να συμμετάσχουν και μικρότερες τεχνικές εταιρείες.
Εχτές πληροφορηθήκαμε τελικά ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν ίσχυσε ποτέ, αντίθετα χωρίς αιδώ η Ηλεία εξαπατήθηκε και χρησιμοποιήθηκε στον βωμό των μικροπολιτικών συμφερόντων της Κυβέρνησης του κ. Τσίπρα. Δεν σχολίασε ο κ. υπουργός γιατί τελικά η δική του έγκριση δέσμευσης του ποσού για την εκτέλεση της πρώτης εργολαβίας συνεχίζει να περιλαμβάνει τον όρο της μη ανακοίνωσης αναδόχου πριν την έγκριση του έργου από την Ε.Ε. Όμοια δεν σχολίασε γιατί η προκήρυξη δεν κάνει καμία αναφορά στην πηγή χρηματοδότησης του έργου αλλά και γιατί τελικά συμμετέχουν μόνο εταιρείες 6ης και 7ης τάξης στον διαγωνισμό και όχι μικρότερες όπως είχε υποσχεθεί. Άλλο ένα ψέμα του κ. Σπίρτζη για το οποίο τόσο πολύ κοπτόταν τον Μάρτιο του 2015.
Αυτό που μας είπε ο κ. Σπίρτζης ήταν μόνο ωμές δικαιολογίες, προσπαθώντας να εξηγήσει την δική του αμετροέπεια, την ασυνέπεια των λόγων του και την επιλογή του να «σαλαμοποιήσει» τον αυτοκινητόδρομο και να στερήσει οριστικά την Ηλεία από ένα έργο ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξή της. Δικαιολογίες που είχαν σαν επίκεντρο την πολιτική κατάσταση του καλοκαιριού και τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, λες και τις εξελίξεις αυτές τις προκάλεσε κάποιος άλλος και όχι η Κυβέρνησή του.
Μας δήλωσε επίσης ότι η κατάτμηση του έργου θα προσφέρει τον καλύτερο εποπτικό έλεγχό του χωρίς γκρίζες ζώνες. Ή ο κ. Σπίρτζης δεν αντιλαμβάνεται τι σημαίνει κατάτμηση, πράγμα απίθανο, ή για μια ακόμα φορά μας κοροϊδεύει και μας εξαπατά. Η μέθοδος αυτή είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες ότι οδηγεί τα έργα σε αυξημένο κόστος, καθυστερήσεις και μεγαλύτερη διάρκεια κατασκευής, χωρίς να βελτιώνει τον ανταγωνισμό. Εξ’ ου και ο μάλλον γενναιόδωρος προϋπολογισμός για την πρώτη δημοπρασία του Πάτρα-Πύργος, ο οποίος αναλογεί σε 8 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο για ένα πεδινό τμήμα χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές απαιτήσεις και συνοδά έργα.
Παρά το γεγονός ότι η χτεσινή επίσκεψη του κ. Σπίρτζη είχε σαν στόχο να ενημερώσει τους φορείς της Ηλείας και της Αχαΐας για την χρονική εξέλιξη του αυτοκινητόδρομου, ο ίδιος επέλεξε να αποφύγει να δώσει συγκεκριμένους χρόνους για την πορεία του έργου, λέγοντας μάλιστα πως δεν θέλει να γίνει «Σουφλιάς», μιλώντας για ημερομηνίες που δεν θα ισχύσουν. Είναι βέβαιο πως ο χρόνος αυτός παρήλθε προ πολλού, γιατί ο κ. υπουργός έχει ήδη δώσει πολλές φορές
συγκεκριμέναχρονοδιαγράμματαδημοπράτησης και εκτέλεσης του έργου χωρίς ποτέ να εφαρμοστούν. Είναι σίγουρο ότι γνωρίζει καλά πως οι εργασίες στο πρώτο τμήμα δεν πρόκειται να ξεκινήσουν νωρίτερα από τον Σεπτέμβριο του 2016 και καλώς εχόντων των πραγμάτων θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2019 – αρχές του 2020. Η ολοκλήρωση των υπολοίπων τμημάτων, αν όλα πάνε καλά με την δημοπράτησή τους, θα ακολουθήσει με ανάλογη καθυστέρηση, οδηγώντας την συνολική παράδοση του έργου πολύ μετά το 2020. Και όλα αυτά χωρίς να τεθεί το θέμα της αλλαγής χάραξης που ζητούν φορείς της Αχαΐας και για το οποίο ο κ. υπουργός δεν έκανε κανένα σχόλιο χτες. Ένα τέτοιο χρονοδιάγραμμα όμως προφανώς δεν θα ταίριαζε με τον «εορταστικό» τόνο των χτεσινών ανακοινώσεων του κ. Σπίρτζη.
Τέλος, η επιθυμία του να παρίσταμαι κι εγώ στην χτεσινή επίσκεψη προφανώς σχετίζεται με την ανάγκη του να του υπενθυμίσω τα όσα ο ίδιος έλεγε στη Βουλή των Ελλήνων με στόμφο και περισσή ελαφρότητα, όταν υποσχόταντην ολοκλήρωσητης δημοπράτησης τέλη Ιουνίου µε αρχές Ιουλίου του 2015, όταν υπερασπιζόταν τον υγιή ανταγωνισμόκαι επιθυμούσε τη συμμετοχή μικρών εταιρειών, κατακεραυνώνοντας της μεγάλες τεχνικές εταιρείες.
Τελικά, άλλα έλεγε στην Βουλή, άλλα στους πολίτες της Ηλείας και άλλα έπραξε. Αντί δε να επιθυμεί την παρουσία μου, θα ήταν δημιουργικότερο εάν καλύτερα απαντούσε στις Ερωτήσεις Κοινοβουλευτικού Ελέγχου που του έχω απευθύνει και έχουν μείνει αναπάντητες. Αρνήθηκα να παραβρεθώ στη φιέστα που οργανώθηκε για να ανακοινώσει επισήμως τα χριστουγεννιάτικα παραμύθια του και να κοροϊδέψει ακόμα μια φορά τον λαό της Ηλείας, γιατί σέβομαι και τιμώ το αξίωμα του βουλευτή που μουεμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους οι συμπολίτες μου και δεν το σπαταλώ συμμετέχοντας σε ανούσιες εκδηλώσεις κυβερνητικής προπαγάνδας. Μακάρι ο κ. υπουργός να μπορούσε να γίνει Σουφλιάς με τις πράξεις του. Δυστυχώς με όσα λέει και κάνει είναι καταδικασμένος να παραμείνει στην ιστορία ως ένας απλός και ασήμαντος Σπίρτζης.
Κώστας Τζαβάρας
Βουλευτής Ηλείας
|