|
Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2015 |
Μετά από πολύ καιρό η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη αισθάνθηκε προεκλογικά την ανάγκη να απαντήσει για το ζήτημα της ακύρωσης της δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και για το μέλλον του έργου, παρά τις συχνές προσκλήσεις μας. Χρησιμοποίησε 1000 λέξεις για να μην μας πει τελικά απολύτως τίποτα. Μας δίνει όμως την δυνατότητα να της υπενθυμίσουμε εκ νέου κάποια δεδομένα:
1. Χαίρομαι που η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη παραδέχεται ότι χάρη στην κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ το κρίσιμο για το νομό μας έργο προβλέφθηκε να υλοποιηθεί ως δημόσιο, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, εξασφαλίζοντας κατ’ αυτό τον τρόπο την εκτέλεση του, μακριά από τις συνήθεις εμπλοκές που αντιμετωπίζουν άλλα αντίστοιχα έργα, που εκτελούνται υπό την μορφή ΣΔΙΤ. Το σημαντικό αυτό έργο υποδομής για την Ηλεία αναγνωρίστηκε ως άμεσης προτεραιότητας και Εθνικής Σημασίας, η δε δέσμευση για την υλοποίησή του έλαβε ισχυρή νομική μορφή, χάρη στις ενέργειες της προηγούμενης Κυβέρνησης. Και προφανώς αναγνωρίζει η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη την χρησιμότητα της παρέμβασης της κυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ στο ζήτημα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, εφόσον και η ίδια υπερψήφισε το σχετικό άρθρο 5 του Ν. 4219/2013.
2. Χαίρομαι ομοίως γιατί αναγνωρίζει ότι το έργο εντάχθηκε στο Π.Δ.Ε. και έλαβε ενάριθμο κωδικό. Θα έπρεπε όμως να γνωρίζει ότι το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του Σ.Ε.Σ. 2014-2020, το οποίο κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με κωδικό (CCI) 2014GR16M1OP001 στις 15.12.2014. Υπολειπόταν η έγκριση του φακέλου κατασκευής του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία λόγω της αρχιτεκτονικής εγκρίσεων της Ε.Ε. θα πραγματοποιούνταν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015, όπως είχε επισημάνει και το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας. Αυτό όμως με την προϋπόθεση ότι η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, όπως προέκυψε από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 θα προχωρούσε με ένταση και αποφασιστικότητα τις διαδικασίες και δεν θα παλινωδούσε σε ανούσιες παρεμβάσεις.
3. Η προηγούμενη κυβέρνηση προχώρησε στην δημοπράτηση του έργου, η οποία θα είχε ολοκληρωθεί ήδη τον Γενάρη του 2015, αν δεν είχαν μεσολαβήσει οι εκλογές, τις οποίες προκάλεσε πρόωρα ο κ. Τσίπρας. Σε κάθε περίπτωση η ολοκλήρωση της δημοπράτησης θα είχε πραγματοποιηθεί στις 31/03, κλείνοντας το πρώτο σκέλος της διαδικασίας έναρξης του έργου. Η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη, όπως και ο κ. Σταθάκης, ανερυθρίαστα υπερασπίζεται την ακύρωση της δημοπράτησης χωρίς να αναφέρεται σε πραγματικά περιστατικά ή λόγους. Αρκείται η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη να πει μόνο ότι η δημοπράτηση στις 31/03 δεν ήταν κάτι ρεαλιστικό ή ουσιαστικό! Ξεχνά ότι ήταν μια επίσημη διαδικασία, που έτρεχε με την έγκριση της Ε.Ε., πολύ ουσιαστική και κρίσιμη για τον νομό και τον λαό της Ηλείας, για τον οποίο η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη κόπτεται όψιμα. Και λυπάμαι βαθύτατα που το μόνο που έχει να επικαλεστεί για να ενισχύσει την απουσία επιχειρημάτων για την ακύρωση είναι η προδικαστική προσφυγή που είχε καταθέσει η εργοληπτική εταιρεία ΜΕΤΚΑ κατά της δημοπράτησης. Και αυτό προφανώς στον «ανένδοτο» αγώνα που έχει κηρύξει ο ΣΥΡΙΖΑ κατά των εθνικών εργολάβων και της διαπλοκής!
4. Έχει ξεχάσει προφανώς η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη τις παραδοχές των κ. Σταθάκη και Σπίρτζη, οι οποίοι στις συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο υπουργείο Υποδομών αλλά και στις τοποθετήσεις τους στο Κοινοβούλιο, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, παραδέχθηκαν τελικά ότι το έργο του αυτοκινητόδρομου είχε προενταχθεί από το 2014 για χρηματοδότηση στο ΣΕΣ, είχε πάρει κωδικό αριθμό ενάριθμου έργου στο Π.Δ.Ε. και είχε πράγματι γίνει αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως εμπροσθοβαρές για την κατά προτεραιότητα χρηματοδότησή του.
5. Όμοια, φαίνεται ότι η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη είχε κλείσει τα μάτια της στις συνεχείς συσκέψεις του κ. Σπίρτζη με παράγοντες της Αχαΐας και τις υποσχέσεις του να επανεξετάσει την χάραξη του αυτοκινητόδρομου, παρά τις σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ. Ούτε προφανώς αντιλήφθηκε τις προσπάθειες των συναδέλφων της του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας να αλλάξουν την χάραξη, θέτοντας ουσιαστικά το έργο σε τροχιά οριστικής ακύρωσης. Δεν είδαμε τότε τις αντιδράσεις της ούτε των άλλων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας στην διαφαινόμενη προσπάθεια του κ. Σπίρτζη να εξυπηρετήσει τις απαιτήσεις των Αχαιών, εις βάρος της Ηλείας.
6. Η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη προφανώς, αν και μέλος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, δεν έχει αντιληφθεί την εξέλιξη του ζητήματος του δρόμου Πάτρα-Πύργος, αφού και οι δύο αρμόδιοι υπουργοί σε μια σειρά δημόσιων παρεμβάσεων τους υπόσχονταν αλλεπάλληλες ημερομηνίες για την τμηματική δημοπράτηση του έργου. Ενδεικτικά, ξεκίνησαν μιλώντας για 2 με 3 μήνες από την ακύρωση της δημοπράτησης του Μαρτίου, φτάσαμε στον Ιούνιο, οδηγηθήκαμε στις αρχές Ιουλίου και καταλήξαμε στα τέλη Αυγούστου από τα χείλη μάλιστα του ίδιου του πρωθυπουργού κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στο υπουργείο Υποδομών στις 12 Αυγούστου. Προφανώς η κ. Γεωργοπούλου-Σαλτάρη έπεσε και εκείνη θύμα των συνεχών ψεμάτων και της απάτης των κυβερνητικών στελεχών, μαζί με όλη την Ηλεία!
7. Πλέον, μετά την συνεχή κοροϊδία των τελευταίων επτά μηνών το μόνο που μένει είναι η αόριστη υπόσχεση των κυβερνητικών παραγόντων του ΣΥΡΙΖΑ, ότι το έργο θα δημοπρατηθεί μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου. Μια υπόσχεση που ανερυθρίαστα προφέρουν και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, την ίδια στιγμή που εξαιτίας της επτάμηνης ακυβερνησίας και πολιτικής αδρανοποίησης, στελέχη του υπουργείου Υποδομών έχουν αρχίσει να διατυπώνουν αμφιβολίες για το αν το κόστος του έργου μπορεί να καλυφθεί από το ΣΕΣ, λόγω των υπερκρατήσεων που προκλήθηκαν από τη μεταφορά έργων που εκτελούνταν στο ΕΣΠΑ. Η υλοποίηση του δρόμου Πάτρα-Πύργος απαιτεί πολιτική δέσμευση, την οποία προφανώς δεν θέλει να δώσει ο ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές του, μια δέσμευση όμως που η κυβέρνηση της ΝΔ είχε αρχίσει να πραγματοποιεί πριν ένα χρόνο και που ο αρχηγός της Βαγγέλης Μεϊμαράκης επανέλαβε κατά την πρόσφατη ομιλία του στην Πάτρα.
Αποδεικνύεται απροσχημάτιστα η ακατάπαυστη ψευδολογία και η απάτη που μετέρχεται ο ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές του για να δικαιολογήσουν την διαγραφή της Ηλείας από το αναπτυξιακό μέλλον που της ανήκει δικαιωματικά. Αφού εκτροχίασαν την χώρα, αφού κατέστρεψαν την πορεία ανάπτυξης που είχε ήδη ξεκινήσει, έρχονται τώρα ξανά με νέα ψέματα και υποσχέσεις να υφαρπάξουν την ψήφο του ελληνικού λαού. Οι μάσκες όμως έπεσαν, πλέον βλέπουμε όλοι τι σημαίνει «Δημοκρατική επέλαση» (sic) του «Νέου» στο Κράτος και στο δημόσιο συμφέρον, αριστερή ταύτιση με την αδιαφάνεια και την διαπλοκή, αριστερή διάλυση των δημοκρατικών θεσμών και με τις ευλογίες του «αδιάφθορου πατερούλη» Φλαμπουράρη, που κάτι ξέρει από δημόσια έργα. Κατά τ’ άλλα η διαπλοκή είναι οι άλλοι! Την Κυριακή θα λάβουν την απάντηση που τους πρέπει για να διασφαλίσουμε το μέλλον που μας αξίζει.
|