Κώστας Τζαβάρας: Οι βιαστικές κινήσεις της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ παίζουν με το μέλλον των κατοίκων της Ηλείας για ανάπτυξη μέσω του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος

Δευτέρα, 04 Μαϊου 2015

Πλήρης υποσχέσεων αλλά χωρίς ουσιαστικές δεσμεύσεις παρουσιάστηκε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός υποδομών κ. Σπίρτζης, κατά την συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή Ηλείας Κώστα Τζαβάρα σχετικά με το θέμα της ακύρωσης της δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος. Αν και προσπάθησε να αποδομήσει την θεσμοθετημένη διαδικασία, που ξεκίνησε με την ενσωμάτωση στο άρθρο 5 του Ν. 4219/2013 της υποχρέωσης του Κράτους να δημοπρατήσει ως δημόσιο έργο τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, έπειτα από προσπάθεια του Κώστα Τζαβάρα και άλλων βουλευτών της περιοχής και την οδήγησε στην προγραμματισμένη για τις 31 Μαρτίου 2015 δημοπράτηση, παραδέχθηκε τελικά την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και στα προς εκτέλεση έργα του ΣΕΣ 2014-2020.

Ως βασικό επιχείρημα της απάντησής του αντέτεινε την τμηματική διαδικασία ανοίγματος των προσφορών, η οποία, εάν γινόταν η προγραμματισμένη δημοπράτηση, κατά την άποψή του θα ολοκληρωνόταν τον Οκτώβριο του 2015. Εντούτοις, σκοπός της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ πλέον και μετά την ακύρωση, σύμφωνα με τα λεχθέντα του αναπληρωτή υπουργού, είναι η τμηματική παραχώρηση του φυσικού έργου του αυτοκινητοδρόμου σε μικρότερης τάξεως εργοληπτικές εταιρείες και η δημοπράτηση του τμηματικά, αρχής γενομένης από τα τέλη Ιούνιου ή το αργότερο αρχές Ιουλίου.

Ο Κώστας Τζαβάρας μετέφερε το δικαιολογημένο παράπονο των κατοίκων της Ηλείας και γενικότερα της Δυτικής Πελοποννήσου για την απουσία του αυτοκινητόδρομου, της βασικής δηλαδή υποδομής για την ανάπτυξη, ως αποτέλεσμα των πράξεων και παραλείψεων του Κράτους. Ξεκαθάρισε ότι παραμένει προσηλωμένος στον θεσμικό του ρόλο ως μέλους του Κοινοβουλίου, αποφεύγοντας την προσωπική αντιπαράθεση και ελέγχοντας τόσο τις πράξεις της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και της απελθούσας κυβέρνησης.

Και επ’ αυτού αναγνώρισε ότι κακώς με τον Ν. 4219/2013 η τότε Κυβέρνηση υπαναχώρησε στις απαιτήσεις των εθνικών εργολάβων και εξαιρέθηκε από τα έργα παραχώρησης το τμήμα Πάτρα – Πύργος, αναρωτώμενος παράλληλα πως γίνεται το κράτος να είναι τόσο δυνατό απέναντι στους αδυνάμους και ταυτόχρονα τόσο αδύνατο μπροστά στους δυνατούς. Σημείωσε εμφατικά ότι η βιασύνη της ακύρωσης της δημοπράτησης του έργου χωρίς να επιλεγεί η νόμιμη διαδικασία εμβάλει σε εύλογη ανησυχία για τον τρόπο, με τον οποίο η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τόσο σοβαρές καταστάσεις.

Ενώ γίνεται επίκληση της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 27 του Ν. 3669/2008 για τα δημόσια έργα, η οποία αφορά στην ανάκληση της διακήρυξης ενός δημοπρατηθέντος έργου, εφόσον η Διοίκηση έχει την βούληση να το επαναδημοπρατήσει με αλλαγή των όρων της διακήρυξης, η απόφαση του αρμόδιου υπουργείου σχετικά με την δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος κάνει λόγο για ακύρωση με σκοπό να τροποποιηθούν οι όροι και να επαναδημοπρατηθεί το έργο. Επιπλέον στο αιτιολογικό της απόφασης ακύρωσης δεν αναγράφεται ένας λόγος που να αποτελεί την ουσιαστική και την νομική βάση αυτών τα οποία λέει το διατακτικό.

Γιατί στην συγκεκριμένη απόφαση αναφέρεται ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να επανεξετάσει τον τρόπο της δημοπράτησης και όχι ρητά ότι θα το επαναδημοπρατήσει, αυτό δε θα το κάνει σε συνδυασμό με την ένταξη του συγκεκριμένου έργου στο ΣΕΣ, πράγμα που σημαίνει ότι αφήνεται μεγάλο περιθώριο στην υποψία για εξαίρεση τελικά του έργου λόγω έλλειψης πόρων.

Τέλος, ο Κώστας Τζαβάρας προέτρεψε την Κυβέρνηση να υλοποιήσει την δέσμευσή της, παρατηρώντας ότι η χώρα μας δεν θα μπορέσει να χαρεί την έξοδο από την οικονομική, πολιτική και θεσμική κρίση εάν δεν δώσει σε κάθε πολίτη την δέσμευση και την διαβεβαίωση ότι θα κρατήσει αποστάσεις από τον κρατισμό και τον λαϊκισμό, αν δεν υλοποιήσει την αρχή του να σταματήσει το κράτος να είναι μηχανισμός εξυπηρέτησης ατομικών ή μερικών συμφερόντων, κλαδικών ή συντεχνιακών και να γίνει επιτέλους η διαρκής σε νομικό πρόσωπο οργάνωση ενός λαού, που τίποτα άλλο δεν ζητάει από την κυβέρνησή του από το να του δημιουργεί καθημερινά την πεποίθηση ότι υπάρχει κράτος δικαίου που δεν μοιράζει άνισα τους πόρους και τις ευκαιρίες για ανάπτυξη στις διάφορες περιφέρειες της χώρας.
 

Facebook Twitter Flickr Youtube Rss
Created by e-dinet