Κώστας Τζαβάρας: Ολυμπία και Κατάκολο χωρίς αυτοκινητόδρομο παραμένουν κενά γράμματα

Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Όπως είναι γνωστό, δήλωσε ο κ. Τζαβάρας ,συμμετείχαμε  στην σύσκεψη βουλευτών και άλλων θεσμικών παραγόντων της Ηλείας που έγινε για την Ολυμπία Οδό στο Υπουργείο Υποδομών υπό την προεδρία του ίδιου του υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου

Κατά την διάρκεια της σύσκεψης, τόνισα ότι είναι αδιανόητο το κράτος να κατανέμει άνισα τους αναπτυξιακούς πόρους μεταξύ των περιοχών της χώρας. Είναι απαράδεκτο, μόνο ο νομός Ηλείας και η Δυτική Πελοπόννησος, να στερούνται αυτοκινητόδρομου, υποδομής απολύτως αναγκαίας για να υπάρξει ανάπτυξη με βάση τα μοναδικά πλεονεκτήματα που διαθέτει ο νομός μας στον Τουρισμό και τον Πολιτισμό. Ολυμπία και Κατάκολο χωρίς αυτοκινητόδρομο παραμένουν κενά γράμματα χωρίς κανένα αναπτυξιακό περιεχόμενο.

Είχα δηλώσει ότι δεν πρόκειται να ψηφίσω σύμβαση που δεν θα διασφαλίζει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού τουλάχιστον μέχρι τον Πύργο. Στη σύσκεψη ακούσαμε από τα χείλη του Υπουργού, επίσημη διαβεβαίωση ότι ο δρόμος αυτός θα γίνει όχι με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, αλλά ως δημόσιο έργο που θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Δεσμεύτηκε ότι το έργο θα τελειώσει ταυτόχρονα με το κομμάτι Αθηνών- Πατρών. Στην απαίτησή μου για μεγαλύτερη και πιο συγκεκριμένη δέσμευση, μας πρότεινε να επεξεργαστούμε και να διαμορφώσουμε συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση η οποία θα συμπεριληφθεί στον κυρωτικό νόμο της σύμβασης παραχώρησης ως ξεχωριστή διάταξη ( άρθρο 2) με την οποία η Πολιτεία θα προβλέπει και θα δεσμεύεται ότι το πολύ ως τα τέλη Μαρτίου 2014 θα δημοπρατηθεί το έργο και θα υλοποιηθεί με βάση την νομοθεσία για επενδύσεις fast track, δηλαδή ταχείας αδειοδότησης και σύντμησης προθεσμιών για επίλυση διαφορών που τυχόν προκύψουν από την δημοπράτηση του έργου εξαιτίας νομικών εμπλοκών.

Μας διαβεβαίωσε ακόμα ότι οι πόροι είναι εξασφαλισμένοι και ότι θα καταβληθεί πρόνοια ώστε να μην υπάρξει χρονοτριβή. Η λύση αυτή δήλωσε ότι είναι προτιμότερη γιατί διασφαλίζει την εκτέλεση του έργου ταυτόχρονα με το κομμάτι Αθήνας- πάτρας, ενώ στην περίπτωση που το τμήμα Πάτρα- Πύργος ήταν συμπληρωματικό της αρχικής σύμβασης παραχώρησης, θα ήταν δεσμευτικό για εκτέλεση του έργου σε δεύτερη φάση.

Προσωπικά, από αύριο και τις προσεχείς μέρες, θα ζητήσω ραντεβού από τονΧορστ Ράιχενμπαχ της Task force, δηλαδή της ευρωπαϊκής ομάδας μελετών που παρέχει τεχνογνωσία και συμβουλευτικές υπηρεσίες για οποιοδήποτε έργο χρηματοδοτούμενο από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία. Θα ζητήσω επίσημες και έγγραφες διαβεβαιώσεις από τον Ράιχενμπαχ για την δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από ΣΕΣ ( νέο ΕΣΠΑ), για το αν είναι συμβατή η δημοπράτηση του δημόσιου έργου του τμήματος Πατρών- Πύργου για την παράλληλη εκτέλεσή του με το τμήμα Αθηνών- Πατρών στα πλαίσια της σύμβασης παραχώρησης.

Τέλος θα ζητήσω να πληροφορηθώ αν και κατά πόσον η χρηματοδότηση κοινοτικών πόρων για την ολοκλήρωση των Δρόμων της Ανάπτυξης, δικαιολογείται να αφήνει «εκτός» από την κάλυψη της το τμήμα της Ολυμπίας οδού που οδηγεί στην Ολυμπία και πώς αποδέχεται η ΕΕ η Ολυμπία οδός να είναι άσχετη με την Ολυμπία και να σταματάει το έργο στην Πάτρα.

Από τις απαντήσεις που θα λάβω, θα εξαρτηθεί και η στάση μου στη Βουλή για το θέμα. Να σημειώσω ότι όσοι παριστάνουν τον… αυτόκλητο συνήγορο του υπουργού, να φροντίζουν να συμμετέχουν στις διαδικασίες και όχι για κορυφαία θέματα της Ηλείας να στέλνουν αντιπροσώπους!»

Facebook Twitter Flickr Youtube Rss
Created by e-dinet