|
Δευτέρα, 09 Ιουλίου 2007 |
Τι να ανταποδώσουμε στην Φύση που μας δίνει γέννηση και ζωή; Ισολογισμένη απάντηση: Ολόκληρη την ουσία μας, τον ίδιο τον ορθό λόγο» Mitchel Serres. Το φυσικό συμβόλαιο.
Ένα πρωτοφανές περιβαλλοντικό έγκλημα συντελείται στην Ηλεία: Ο διαμελισμός του οικοσυστήματος της λίμνης Καϊάφα από την υπό κατασκευή Ιόνια Οδό.
Ένα τοπίο με ξεχωριστή φυσική ομορφιά και μεγάλη αρχαιολογική αξία , ένας μοναδικός υδροβιότοπος που προστατεύεται από το σύστημα NATURA 2000 και αποτελεί μια από τις πολύτιμες εφεδρείες της Ηλείας για διεθνή προβολή και τουριστική ανάπτυξη απειλείται να αφανιστεί από την πρωτοφανή αδιαφορία των αρμοδίων κρατικών υπαλλήλων και την παχυδερμική έλλειψη ευαισθησίας των περιβαλλοντολόγων .
Παρά την εναντίωση του ΤΕΕ στον ολέθριο αυτό σχεδιασμό και τις συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες πολιτών και θεσμικών παραγόντων της τοπικής κοινωνίας οι δυνάμεις που απεργάζονται μια τέτοια περιβαλλοντική καταστροφή δεν φαίνεται να πτοούνται . Όμως η εντόπια και η απανταχού της οικουμένης Ηλεία οφείλει να ορθώσει αγωνιστικό μέτωπο Λογικής απέναντι στον κρατικό παραλογισμό για να σωθεί ο Καϊάφας από τους τροχούς του Καρ-μακέδωνα.
Κυρίως όμως μέσα από την κινητοποίηση των όπου Γης Ηλείων πρέπει να σταλεί ένα σαφές μήνυμα σε όσους επιδιώκουν οικονομικά οφέλη μέσα από καταστροφές της φύσης.
Οποιαδήποτε επέμβαση στο περιβάλλον σήμερα περισσότερο από ποτέ πρέπει να είναι υπολογισμένη με ορθολογικό ζύγισμα των επιπτώσεων που θα προκαλέσει καθώς και με ένα βαθύ αίσθημα Δικαιοσύνης . Πριν από κάθε έργο πρέπει να προηγείται τεκμηριωμένη ανάλυση της ωφέλειας που θα προκύψει σε αναλογική σύγκριση με την βλάβη που θα προκληθεί και την θυσία που θα κληθεί να υποστεί η κοινωνία.
Αναμφίβολα η Ιόνια οδός είναι σπουδαίο και αναγκαίο έργο υποδομής για την Ηλεία. Όμως η χάραξη της δεν είναι λογικό και δίκαιο να αχρηστεύσει έναν από τους πιο ονομαστούς πόλους έλξης της Ολυμπιακής Γης. Επιβάλλεται να επιλεγεί άλλη χάραξη που θα αφήνει ανέπαφη την λίμνη Καϊάφα και το πέριξ αυτής πευκοδάσος της Στροφιλιάς. Ο τόπος έχει ανάγκη μια οικονομική ανάπτυξη που θα σέβεται το φυσικό και το πολιτισμικό περιβάλλον .
Δεν πρέπει να λησμονούν οι παντός τίτλου ειδικοί ότι ζούμε στην ιστορική ότι ζούμε στην ιστορική εποχή του φυσικού συμβολαίου , που το 1990 ο μέγα φιλόσοφος Michel Serres όρισε ως το συμβόλαιο συμβίωσης και αμοιβαιότητας μεταξύ του ανθρώπου και της φύσης . Καθένας από τους δύο συμβαλλόμενους συμβιωτές «οφείλει στον άλλον την ζωή επί ποινή θανάτου».
Αυτή η οικολογική θεώρηση του σύγχρονου κόσμου απαιτεί την επινόηση νέου τύπου πολιτικών και επιστημόνων , πεπαιδευμένους, ειδήμονες αλλά και ευαίσθητους στις οικολογικές προσβολές της Φύσης.
Σε κάθε περίπτωση αταίριαστων με όσους ευλογούν ή ανέχονται την εγκληματική κακοποίηση του πανέμορφου Καϊάφα.
|