|
Κυριακή, 28 Ιουλίου 2019 |
Σε συνέντευξη που παραχώρησε Ο Κώστας Τζαβάρας , στον Γιάννη Μπασκάκη μιλά στην «Εφ.Συν.» για τον ΕΝΦΙΑ, το θέμα της πώλησης των δικτύων της ΔΕΗ και την τοποθέτηση του Κων. Τσουβάλα στη θέση του γ.γ. Δημοσίας Τάξης. Μιλά ακόμα για τη συμφωνία τω Πρεσπών, το αίτημα στελεχών της Ν.Δ. περί εξεταστικών επιτροπών κατά του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και την απουσία της Ντόρας Μπακογιάννη από το κυβερνητικό σχήμα.
•Η κυβέρνηση μειώνει τον ΕΝΦΙΑ, ωστόσο η αξιωματική αντιπολίτευση την κατηγορεί ότι δίνει λίγα στους πολλούς και πολλά στους λίγους. Τι απαντάτε;
Η κατηγορία αυτή είναι προφανώς αβάσιμη. Οι αριθμοί αποδεικνύουν το αντίθετο. Με τα μέτρα μείωσης του ΕΝΦΙΑ που παίρνει η κυβέρνηση ανακουφίζεται περισσότερο η συντριπτική πλειοψηφία των μικρομεσαίων ιδιοκτητών και συγκριτικά λιγότερο η μεγάλη ιδιοκτησία. Χαρακτηριστικά οι ιδιοκτήτες που η αξία της ακίνητης περιουσία τους είναι πάνω από 1.000.000 είναι 14.800 τον αριθμό και η μείωση γι αυτούς δεν υπερβαίνει ρο 10%. Ενώ για εκατομμύρια μικρομεσαίους ιδιοκτήτες η μείωση φτάνει το 30%. Επομένως, με τις ρυθμίσεις αυτές φαίνεται ότι ικανοποιείται η αρχή της αναλογικής ισότητας, που αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση ενός σύγχρονου κράτους δικαίου.
•Αναφορικά με το θέμα της ΔΕΗ, η κυβέρνηση μιλά για εξυγίανσή της μέσω πώλησης των δικτύων. Αλλά στην Ευρώπη ακόμα και φιλελεύθερες και συντηρητικές κυβερνήσεις πιστεύουν ότι δεν πρέπει το κράτος να χάσει τον έλεγχο των δικτύων ενέργειας, ύδρευσης και τηλεπικοινωνιών για στρατηγικούς λόγους, ακόμα και για λόγους δημόσιας και εθνικής ασφάλειας. Τι λέτε;
Με αφορμή την ανάγκη εξυγίανσης της ΔΕΗ επανέρχεται σήμερα σε δημόσια συζήτηση το θέμα της σχέσης που πρέπει να έχει το κράτος με τις υποδομές και τα δίκτυα κοινής ωφελείας. Πλην όμως η συζήτηση αυτή είχε γίνει με την ευκαιρία της πώλησης του ΟΤΕ και θεωρώ ότι το ζήτημα έχει εξαντληθεί. Η μέχρι σήμερα λειτουργία του ΟΤΕ χωρίς τον κρατικό έλεγχο δεν έχει προκαλέσει κανένα ρήγμα ούτε στη δημόσια ούτε στην εθνική ασφάλεια. Εξάλλου, σε πολλές και μεγάλες χώρες της Ευρώπης όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ιταλία τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, χωρίς να έχει δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα. Αυτό που τελικά χρειάζεται στην Ελλάδα σήμερα είναι να προσπαθήσουμε ώστε ο προαιώνιος αγώνας μεταξύ κρατιστών (ΣΥΡΙΖΑ-Αριστερά) και φιλελευθέρων (ΝΔ) να αποβεί όσο λιγότερο άγονος γίνεται για το γενικό συμφέρον.
•Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του Κων. Τσουβάλα στη θέση του γενικού γραμματέα Δημόσιας Τάξης. Με δεδομένο ότι αποπέμφθηκε από τη θέση του αρχηγού της ΕΛΑΣ λόγω της τραγωδίας στο Μάτι και με δεδομένη τη σφοδρή κριτική της ΝΔ απέναντι στην τότε κυβέρνηση και στα πρόσωπα που βρίσκονταν σε θέσεις ευθύνης κατά τη φονική πυρκαγιά, πώς κρίνετε την επιλογή αυτή σήμερα;
Πράγματι η τοποθέτηση του κ. Τσουβάλα στη θέση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως. Το βέβαιο όμως είναι ότι η ενδελεχής δικαστική έρευνα για τον εντοπισμό προσωπικών ευθυνών στην υπόθεση της τραγωδίας στο Μάτι δεν διαπίστωσε να έχει ο συγκεκριμένος την παραμικρή επιλήψιμη εμπλοκή στην υπόθεση αυτή, γι’ αυτό και τον απάλλαξε από κάθε κατηγορία. Κατά τα λοιπά, τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από την άσκηση των πολιτικών αρμοδιοτήτων που του ανατέθηκαν θα κρίνουν το αν η επιλογή του στη συγκεκριμένη θέση υπήρξε επιτυχής ή όχι.
•Τελικά η Συμφωνία των Πρεσπών είναι «εθνικά επιζήμια» όπως υποστήριζε η ΝΔ προεκλογικά ή «Εάν η Συμφωνία των Πρεσπών εφαρμοστεί απαρέγκλιτα και από τις δύο πλευρές, μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον», όπως λένε σήμερα υπουργοί της κυβέρνησης;
Η συμφωνία των Πρεσπών είναι και παραμένει εθνικά επιζήμια. Κυρίως για δύο σπουδαίουςλόγους, για τους οποίους μέχρι σήμερα δεν έχουν δοθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση πειστικές εξηγήσεις. Κατά πρώτον, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συμμετείχε σε μια διαπραγμάτευση που μοναδικό σκοπό είχε την εξεύρεση κοινά αποδεκτού ονόματος για το κράτος των Σκοπίων, ανεπίτρεπτα (δηλαδή χωρίς αντίστοιχη υποχρέωση) προχώρησε στην επιπλέον αναγνώριση με το εθνικό όνομα «Μακεδόνες» ενός λαού που στη συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από Αλβανούς και Σλάβους. Δηλαδή χωρίς να έχει αντίστοιχηυποχρέωση, με τη συμφωνία που υπέγραψε έδωσε εθνική υπόσταση Μακεδόνων σε ένα κράτος που κατοικείται από έναν λαό αποτελούμενο κατά πλειοψηφία από Σλάβους και Αλβανούς. Έτσι, για πρώτη φορά η Ελλάδα αναγνώρισε την ύπαρξη μακεδονικού έθνους εκτός των συνόρων της και το γεγονός αυτό θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες για το μέλλον (θέματα αλυτρωτισμού κ.λπ.). Κατά δεύτερο λόγο, αναγνώρισε και μάλιστα χωρίς καμία σοβαρή τεκμηρίωση ως μακεδονική τη γλώσσα που ομιλεί ο πληθυσμός αυτός, παρά το γεγονός ότι στην ίδια τη συμφωνία ρητά αναφέρεται ότι η γλώσσα αυτή ανήκει στην οικογένεια των νοτιοσλαβικών γλωσσών. Για ποιο λόγο λοιπόν έπρεπε να ονομάσουμε μακεδονική μια σλάβικη γλώσσα; Υπό τους όρους αυτούς η απαρέγκλιτη εφαρμογή μιας τέτοιας συμφωνίας δεν μπορώ να αντιληφθώ σε τι θα μας ωφελήσει στο μέλλον.
•Ακούμε στελέχη της ΝΔ να ζητούν εξεταστικές επιτροπές κατά του ΣΥΡΙΖΑ είτε με αφορμή το πρώτο εξάμηνο του 2015είτε την υπόθεση Novartis, την ώρα που άλλα στελέχη του κόμματός σας τάσσονται κατά. Εσείς τι λέτε;
Με βάση την διάταξη του άρθρου 68 παρ. 2 του Συντάγματος και τουΆρθρου 144 του Κανονισμούτης Βουλής, η Βουλή έχει το δικαίωμα να συνιστά εξεταστικές επιτροπές για ειδικά ζητήματα δημοσίου ενδιαφέροντος. Με την εν εξελίξει αναθεώρηση του Συντάγματος το δικαίωμα της σύστασης τέτοιων επιτροπών θα δοθεί και στη μειοψηφία, με αποτέλεσμα η δυνατότητα για την έρευνα των συγκεκριμένων ζητημάτων να είναι ανοιχτή σε όλες τις πτέρυγες της Βουλής. Ειδικάόμωςγια τηνυπόθεση Novartis, υπάρχουν ζητήματα τα οποία επιβάλλεται να ερευνηθούν, ανεξαρτήτως της σύστασης ή μη εξεταστικής επιτροπής. Οι καταγγελίες εν ενεργεία ανώτατων εισαγγελικών λειτουργών (Αγγελής, Ράϊκου) για στημένες και πολιτικά υποκινούμενες ποινικές προδικασίες, που στόχο είχαν την ποινική δίωξη αθώων πρώην πρωθυπουργών και υπουργών δεν μπορεί να παραμένουν χωρίς έρευνα. Επιτέλους, η ίδια η Δικαιοσύνη είναι υποχρεωμένη να εξαφανίσει κάθε σκιά που έχει ριφθείστη νομιμότητα ή μη εισαγγελικών και δικαστικών χειρισμών και να υπερασπιστεί την αξιοπιστία και την ανεξαρτησία των δικαστικών θεσμών της χώρας.
•Με δεδομένο ότι τελικά η διακήρυξη για μη συμμετοχή συγγενικών προσώπων σε επιτελικούς κυβερνητικούς ρόλους δεν τηρήθηκε, αφού ο νέος διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου είναι ένα τέτοιο πρόσωπο, μήπως αποτελεί έλλειψη για το υπουργικό συμβούλιο η μη συμμετοχή ενός τόσο προβεβλημένου και πεπειραμένου στελέχους όπως η Ντόρα Μπακογιάννη που αποκλείστηκε στο όνομα της καταπολέμησης της οικογενειοκρατίας;
Στις κοινοβουλευτικές δημοκρατίες ο πρωθυπουργός διαθέτει το αποκλειστικό προνόμιο όχι μόνο της διανομής των κυβερνητικών ρόλων αλλά και της επιλογής των κριτήριων, με βάση τα οποία προβαίνει στη διανομή αυτή. Επιπλέον, σε αυτόν ανήκει και το αποκλειστικό δικαίωμα να προβαίνει σε διορθωτικές κινήσεις, σε συμπληρώσεις ή σε αντικαταστάσεις, όταν διαπιστώνει ελλείψεις ή δυσλειτουργίες στη κυβερνητική μηχανή. Αυτός έχει την πλήρη πολιτική ευθύνητης αποτελεσματικής διακυβέρνησης της χώρας, απέναντι στον ελληνικό λαό που τον εξέλεξε. Από την άλλη πλευρά η αδιαμφισβήτητη πολιτική ικανότητα και η καταξίωση της κας Μπακογιάννη είναι γενικά αναγνωρισμένη ώστε να μην εξαρτάται από τη συμμετοχή της ή όχι στη κυβέρνηση αναγνωρίζεται από όλους, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή της ή όχι στη κυβέρνηση. Για την κα Ντόρα Μπακογιάννη, καθώς και για άλλα πολιτικά στελέχη της ΝΔ, πιστεύω ότι ισχύει ο άγραφος ηθικός κανόνας «καλύτερα να αξίζεις τα αξιώματα και να μην τα έχεις, παρά να τα έχεις και να μην τα αξίζεις».
|