|
Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2018 |
Ζωηρές επιφυλάξεις διατυπώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με επιστολή της προς την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή για τα έργα ΕΣΠΑ, σχετικά με τη κατάτμηση του έργου του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου, που αποφάσισε ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης και εξήγγειλε στο πρόσφατο αναπτυξιακό συνέδριο της Πάτρας ο Πρωθυπουργός.
Σύμφωνα με την επιστολή που απέστειλε η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής στις 7.2.2018, όπως δημοσιεύθηκε στον Τύπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες τόσο για την απόφαση του κ. Σπίρτζη να κατατμήσει το έργοτου αυτοκινητοδρόμου, όσο και για τη μη δικαιολόγηση των υπερβολικών, όπως τις χαρακτηρίζει, εκπτώσεων,παρά τα όσα προβλέπει ο νόμος 4412/2016, που ψήφισε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Τα σοβαρά ερωτήματα αυτά θέτει με τη σειρά του και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. και βουλευτής Ηλείας Κώστας Τζαβάρας στην ερώτηση που η ΝΔ κατέθεσε σταπλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου προς τον Υπουργό Υποδομών, την οποία συνυπογράφουν ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης, ο τομεάρχης υποδομών της Ν.Δ. Κώστας Καραμανλής , ο αναπλ. τομεάρχης Χρήστος Μπουκώρος και ο βουλευτής Αχαΐας Ανδρέας Κατσανιώτης.
Ειδικότερα,η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι η κατάτμηση μεγάλων έργων λειτουργεί αρνητικά στην ολοκλήρωσή τους, αυξάνοντας παράλληλα το κόστος τους, όπως έχει αποδειχθεί από αντίστοιχες περιπτώσεις. Επιπλέον, διερωτάται γιατί το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει ζητήσει τη δικαιολόγηση των υπερβολικών εκπτώσεων (πάνω από 50% κατά μέσο όρο) που προσφέρθηκαν από τους μειοδότες, όπως άλλωστε προβλέπει η νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων.
Η ακύρωση της δημοπράτησης του αυτοκινητοδρόμου από τον κ. Σπίρτζη πριν από 3 χρόνια, λίγες μέρες προτού ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές και η κατάτμησή του προκειμένου όπως έλεγε τότε το έργο να γίνει πιο γρήγορα και με διαφάνεια και να μοιραστεί σε περισσότερες μεσαίες εργοληπτικές εταιρείες, για να μην επωφεληθούν μόνο οι «εθνικοί μεγαλοεργολάβοι», κατέληξε σε εγκληματική ενέργεια εναντίον της Ηλείας, που αφανίζει κάθε δυνατότητα ανάπτυξης. Οι 8 εργολαβίες τελικά κατέληξαν σε 3 μειοδότες, εκ των οποίων ο ένας ανέλαβε τις 4, δηλαδή το 50% του έργου.
Σήμερα καιμε τη χρηματοδότηση των 8 έργων να μην έχει καν εξασφαλιστεί, καμία από τις 8 εργολαβίες δεν έχει συμβασιοποιηθεί και δεν συζητάμε καν το πότε θα ξεκινήσει το έργο. Επιπλέον, οι υπερβολικές για τέτοιο έργο εκπτώσεις θα μπορούσαν, κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να το οδηγήσουν σε εκτροχιασμό, πολλαπλασιάζοντας τελικά το κόστος και οδηγώντας το ακόμα και σε ματαίωση.
Ο Κώστας Τζαβάρας και οι υπόλοιποι βουλευτές με την ερώτησή τους καλούν τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει επί των αντιρρήσεων της Ε.Ε. αλλά και αν αυτές συνδέονται με το γεγονός ότι δεν έχει συμβασιοποιηθεί καμία απολύτως από τις 8 εργολαβίες μέχρι τώρα. Και επιτέλους θα πρέπει η Κυβέρνηση να λάβει θέση εάν έχει εναλλακτικό σχέδιο χρηματοδότησης αυτού του τόσο ζωτικού για τηνανάπτυξη της Ηλείας έργου, στην περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ. Άραγε, ο κ. Κατσιφάρας έχει αντιληφθεί που οδηγεί την Ηλεία η έμμεση αποδοχή που τότε επέδειξε απέναντι στη πρωτοβουλία τουκ. Σπίρτζη και του κ. Τσίπρα;
|