|
Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2016 |
Αρνείται ο κ. Σπίρτζης και η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το αίτημα για χάραξη του οδικού άξονα Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Μεγαλόπολη, όπως φαίνεται από την απάντηση που έδωσε στην Ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου που κατέθεσε ο βουλευτής Ηλείας και πρώην υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας.
Χωρίς καν να ασχοληθεί με την σημασία της κατασκευής ενός τέτοιου οδικού άξονα, χωρίς καν να μπει στον κόπο να αξιολογήσει την σημασία του, ο αρμόδιος υπουργός αρκέστηκε στο να επισυνάψει την απάντηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου του, αδιαφορώντας πλήρως τόσο για το έντονο τοπικό ενδιαφέρον των φορέων της Ηλείας, αλλά και για την αδήριτη ανάγκη των ορεινών περιοχών της να αποκτήσουν πρόσβαση σε σύγχρονες οδικές υποδομές.
Σύμφωνα με την απάντηση των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και«σε ότι αφορά στην βελτίωση του οδικού άξονα Πύργος – Αρχ. Ολυμπία –Λούβρο – Μεγαλόπολη (χάραξη μέσω Καρύταινας-Ανδρίτσαινας), δεν υπάρχει στον τρέχοντα σχεδιασμό της Υπηρεσίας μας πρόθεση διερεύνησης με ανάθεση νέας μελέτης». Κατά την Δ.Ο.Υ. οι βασικοί λόγοι είναι τεχνοοικονομικοί.
Ο υφιστάμενος δρόμος Μεγαλόπολης-Ανδρίτσαινας, μήκους 44 χλμ.,διέρχεται κατά το πρώτο τμήμα του (Μεγαλόπολη-Καρύταινα μήκους 16,5 χλμ.) από την περιοχή του εκτεταμένου και ασταθούς λιγνιτοφόρου κοιτάσματος της ΔΕΗ Μεγαλοπόλεως, ακολουθεί την νοτιοδυτική όχθη του Αλφειού ποταμού,προσπερνά την Καρύταινα για να καταλήξει στην Ανδρίτσαινα (Καρύταινα-Ανδρίτσαινα μήκους 27,5 χλμ), ακολουθώντας το έντονο ορεινό ανάγλυφο της απόκρημνης ΝΔ όχθης του Αλφειού και διασχίζοντας κατά το υπουργείο επίσης μια ασταθή γεωλογικά περιοχή.
Στην γεωλογική αστάθεια οι υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕΔΙ προσθέτουν ως προβληματισμό και«την αυστηρά οριοθετημένη αρχαιολογική περιοχή της Θεισόας», εννοώντας προφανώς το οριοθετημένο από το 1986 αρχαιολογικό χώρο του κάστρου της Θεισόας, η οριοθέτηση του οποίου όμως με τον παλαιό αρχαιολογικό νόμο του 1932 δεν απαγορεύει την εκτέλεση οδικών έργων.
Και καταλήγει η αρμόδια Διεύθυνση εκτιμώντας ότι «η βελτίωση της υφιστάμενης οδού με ταυτόχρονη ελάττωση του μήκους της, ευθυγραμμίζοντας τις στροφές κατά το μεγαλύτερο μέρος τους ή και διαπλατύνοντας το οδόστρωμα κρίνεται τεχνοοικονομικά πολύ δύσκολη και ασύμφορη». Επιπλέον, η χρηματοδότηση που είχε προβλεφθεί ήδη από το 2008 στο ΠΔΕ, ύψους 5.000.000 για την μελέτη του τμήματος «Αρχαία Ολυμπία – Μεγαλόπολη, Τμήμα Γέφυρα Σέκουλα – Καρύταινα – Μεγαλόπολη» διεγράφη στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των προτεραιοτήτων.
Αντίθετα, κατά το υπουργείο συνεχίζει να προωθείται η υλοποίηση του άξονα «Πύργος – Λούβρο – Λουτρά Ηραίας – Λαγκάδια – Βυτίνα – Τρίπολη,για τον οποίο, πέραν την υλοποίησης του τμήματος Πύργος-Λούβρο έχουν υλοποιηθεί και οι μελέτες στα τμήματα Λούβρο – Τριποταμιά – Λουτρά Ηραίας (μήκους 14 χλμ.), παράκαμψη Σταυροδρομίου (μήκους 1,5 χλμ.), και ευρείας παράκαμψης Λαγκαδίων (μήκους νέας χάραξης 20 χλμ.).
Και ενώ η χάραξη Μεγαλόπολη – Καρύταινα – Ανδρίτσαινα, με υφιστάμενο μήκος 44 χλμ, απορρίπτεται ασυζητητί από τις υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕΔΙ ως οικονομικά ασύμφορη, εδώ φαίνεται ότι για τα 35,5 χλμ από το Λούβρο έως τα Λαγκάδια δεν είναι ασύμφορο το συνολικό εκτιμώμενο κόστος των 272.000.000 ευρώ που υπολογίζει, για να παραδώσει κάποτε έναν δρόμο επαρχιακών προδιαγραφών, μεγάλου μήκους που θα διασχίζει ένα δυσκολότερο ορεινό τοπίο!
Ο κ. Σπίρτζης επιμένει να αγνοεί τις αναπτυξιακές ανάγκες της Ηλείας και των κατοίκων της και αποφεύγει να απαντήσει στην ουσία του ερωτήματος του Κώστα Τζαβάρα, για το εάν ουσιαστικά η Κυβέρνηση στην οποία μετέχει έχει την πολιτική βούληση να κατασκευάσει έναν οδικό άξονα που θα δώσει εύκολη πρόσβαση στους κατοίκους των ορεινών περιοχών της Ηλείας και της Αρκαδίας στις υποδομές των μεγάλων αστικών κέντρων,θα προσφέρει μια εύκολη διασύνδεση, χωρίς προηγούμενο στην Ελλάδα, μεταξύ των αρχαιολογικών χώρων της Αρχαίας Ολυμπίας, του Επικούρειου Απόλλωνα, της αρχαίας Μεγαλόπολης και της αρχαίας Σπάρτης και παράλληλα, θα συνδέσει άμεσα τον λιμένα του Κατάκολου, του βασικού λιμένα κρουαζιέρας της Πελοποννήσου, με την κεντρική και ΝΑ Πελοπόννησο και το λιμάνι της Καλαμάτας.
Προφανώς η πολιτική βούληση του κ. Σπίρτζη και της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ εξαντλείται στον εμπαιγμό, την ασυνέπεια, την απάτη και το ψέμα που με ευκολία εκτοξεύει τα τελευταία δύο χρόνια, οδηγώντας τον τόπο μας σε μια καταστροφική δίνη.
|