Κώστας Τζαβάρας: Αναγκαία όσο ποτέ σήμερα η χάραξη του οδικού άξονα Πύργος-Αρχαία Ολυμπία-Μεγαλόπολη.Προτίθεται η Κυβέρνηση να προχωρήσει;

Δευτέρα, 08 Αυγούστου 2016

Με την προσοχή των φορέων και των κατοίκων της Ηλείας στραμμένη στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, που με τις καταστροφικές επιλογές της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και προσωπικά του κ. Σπίρτζη βρίσκεται ακόμα στον αέρα, χωρίς κατατεθειμένο φάκελο μεγάλου έργου στην Ε.Ε., χωρίς ολοκληρωμένη δημοπράτηση καιχωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης,αλλά κατατετμημένο σε 8 τμήματακαι κύριος οίδε πότε θα τελειώσει, έχει ατονήσει και έχει υποτιμηθεί η αξία ενός ακόμα σημαντικού αναπτυξιακού έργου για την Ηλεία, αυτό του οδικού άξονα Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Μεγαλόπολη, που πριν από δεκαετίες αποτελούσε βασική προτεραιότητα της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης.

Η ανάγκη για τη δημιουργία ενός διαμπερούς άξονα, ο οποίος θα ξεκινά από τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία και μέσω της Μεγαλόπολης και του νεοπαραδοθέντος τμήματος του αυτοκινητόδρομου Λεύκτρο – Σπάρτη θα συνδέει την δυτική με την ανατολική πλευρά της Πελοποννήσου, είναι επιτακτική για την ανάπτυξη της Ηλείας από κάθε πλευρά.

Η σημασία του αναγνωρίστηκε από τις κυβερνήσεις των τελευταίων 40 ετών και γι’ αυτό ο άξονας αυτός εντάχθηκε από τις αρχές τις δεκαετίας του 1980 στη Διακρατική Συμφωνία για τα Διευρωπαϊκά Οδικά Δίκτυα, ενώ ήδη από το 2008 προβλέπεται στο ελληνικό Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο. Ειδικά η συγκεκριμένη χάραξη, μέσω Μεγαλόπολης, έχει το πλεονέκτημα του μικρότερου μήκους και της ευκολίας κατασκευής, εφόσον στο σύνολο της θα διασχίζει την πεδινή διαδρομή δίπλα στον ποταμό Αλφειό.

Η σημασία ενός τέτοιου οδικού άξονα είναι αδιαμφισβήτητη από κάθε πλευρά, αναπτυξιακή, οικονομική και κοινωνική. Η υλοποίηση του θα φέρει πιο κοντά περιοχές, των οποίων η σύνδεση σήμερα είναι προβληματική, θα δώσει εύκολη πρόσβαση στους κατοίκους των ορεινών περιοχών της Ηλείας και της Αρκαδίας στις υποδομές των μεγάλων αστικών κέντρων και θα άρει την ενδοπεριφερειακή απομόνωση μεταξύ της Δυτικής και ΝΑ Πελοποννήσου. Η κατασκευή του όμως θα προσφέρει και μια σημαντική αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία της Ηλείας, αλλά και της Αρκαδίας και της Λακωνίας, τέτοια που θα αλλάξει πλήρως τα δεδομένα στον νομό.

Θα προσφέρει μια εύκολη διασύνδεση, χωρίς προηγούμενο στην Ελλάδα, μεταξύ των αρχαιολογικών χώρων της Αρχαίας Ολυμπίας, του Επικούρειου Απόλλωνα, της αρχαίας Μεγαλόπολης και της αρχαίας Σπάρτης, καταλήγοντας στους σημαντικότερους ελληνικούς βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς οικισμούς του Μυστρά του Γερακίου και της Μονεμβάσιας στη Λακωνία.

Η δυνατότητα του επισκέπτη να φτάνει με ευκολία τους σημαντικούς αυτούς αρχαιολογικούς χώρους, χωρίς να χρειάζεται να διανύσει μεγάλες αποστάσεις, θα εκτινάξει την επισκεψιμότητά τους και θα τους εντάξει σε κάθε πρόγραμμα οργανωμένων επισκέψεων.

Παράλληλα, θα συνδέσει άμεσα τον λιμένα του Κατάκολου, του βασικού λιμένα κρουαζιέρας της Πελοποννήσου, με την κεντρική και ΝΑ Πελοπόννησο, ενώ η νότια απόληξη του στα λιμάνια της Καλαμάτας αλλά και του Γυθείου, το οποίο αναβαθμίζεται ήδη σε λιμάνι κρουαζιέρας θα ενισχύσει περαιτέρω τον τουρισμό.

Για την Ηλεία, η υλοποίηση του οδικού άξονα Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Μεγαλόπολη, μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος αποτελούν τις πραγματικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη που τόσο έχει καθυστερήσει στο νομό. Θα δώσει την δυνατότητα γρήγορης πρόσβασης σε περιοχές μοναδικού φυσικού κάλλους και παγκόσμιας ιστορικής σημασίας, θα ενισχύσει το διαμετακομιστικό εμπόριο και θα επιτρέψει στις ορεινές περιοχές της Ηλείας να εκμεταλλευτούν τα συγκριτικά τουριστικά τους πλεονεκτήματα.

Η Ανδρίτσαινα θα πάψει ναείναι μια απομονωμένη περιοχή, που μαραζώνει κάθε χρόνο και περισσότερο, ξεχασμένη από την πολιτεία, γίνεται πλέον προσιτή και στον Πύργο και στην υπόλοιπη Πελοπόννησο και αποκτά πραγματικές δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης.

Πάρα τις επιζήμιες καθυστερήσεις τον προηγουμένων ετών σύσσωμοι οι φορείς και οι βουλευτές του νομού πρέπει να θέσουμε εκ νέου επί τάπητος την διεκδίκηση της υλοποίησης του οριζόντιου άξονα Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Μεγαλόπολη, από την κατασκευή του οποίου η Ηλεία μόνο θετικά αποτελέσματα έχει να περιμένει.

Με αυτό το σκεπτικό,ο βουλευτής Ηλείας και πρώην υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας προχώρησε στη κατάθεση Ερώτησης Κοινοβουλευτικού Ελέγχου προς τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, ζητώντας να μάθει αν προτίθεται η Κυβέρνηση να προχωρήσει στην ολοκλήρωση των μελετών και την ένταξη της κατασκευής του οδικού άξονα Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Μεγαλόπολη σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και με ποιο χρονοδιάγραμμα.
 

Facebook Twitter Flickr Youtube Rss
Created by e-dinet